10 sep. 2011

Som Rysk roulette.

Ibland undrar jag om man bara kan få lycka i små doser? Om man bara får vara glad en liten stund. Om det är så att när man inte är på sin vakt längre. Man sänker garden. Då, precis då får man börja om. Nej det gäller inte mig. Jag är inte påväg ner i poetiskt svarta hål även om det påverkar även mig. Det gäller min lilla pappa. Ja, just han. Han som för 5 månader sedan tog sin 60 åriga kropp, den evigt pessimistiske kroppen o sa upp sig på sitt jobb för han hittat ett nytt. Den mannen som äntligen hittat ngt han var nöjd med. Mannen som sist vi sågs äntligen log stort o mådde bra. Just den mannen, den mannen blev uppsagd igår. Pga arbetsbrist. Men ska jag vara ärlig så tror jag det mer handlar om att han snart blir fast anställd o dom inte har råd med det. Dom chansar inte, han får gå. Om två veckor ska han lämna. Två veckors uppsägning. Jag blir så jävla förbannad att jag vill spöa upp idioterna som låtit honom tro att han varit säker, att han behövdes. Jag vill ta all deras jävla trygghet, allt deras hopp o knyckla ihop till ingenting. Jag vill skrika högt om hur fruktansvärt orättvist det är att en man som trots uppenbara motgångar lyckats försöka så till den grad att han orkade tro att det skulle lyckas, bara för att snubbla på mållinjen IGEN! En helt vanlig Svensson. En helt vanlig människa som trodde att det här året skulle bli det han mindes som "nu vänder det". Det blev inte så nu.
Året är inte slut säger ni,ge aldrig upp tänker den positiva, det finns en mening med allt säger han som man inte orkar lyssna på. Säg det till min 60 åriga pappa.
Mörker? Jag hoppas inte det, jag vet att han letar jobb, jag vet att han inte rullat över död än. Han kan. Han är en jävul på att köra o han vill. Men, det gäller att vinna mot 20 åringarna. Jag säger vinn pappa, vinn för alla lakritsland o värmeslingor du lurat mig med.
Men jag frågar mig också, vem blir inte pessimist när det så ofta blir såhär, drömmar som dör. Min familj har en svart skugga. Det garanterar jag!

Men vi har inte givit upp än. Vill ni ha en fantastisk arbetskollega på ert åkeri eller varför inte något annat yrke, ge förslag vet ja! Han är i alla fall ledig nu. O tro mig, trots att detta högst personliga inlägg inte låter som bra reklam så är denna urtrevlige, hårt arbetande o kompetente mannen en riktig pärla. En pärla med en stor nypa otur i blodet.

Jag hjärtar dig pappa. Du e trots allt min pappa. BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer: