23 sep. 2011

Tankar på en buss

Sitter på bussen o fnular. Det här med städ, det är bättre i vårt hem efter uppryckning men det finns fortfarande grejjer som förbryllar mig, mest om mig själv. Varför la jag morgonrocken på skohyllan i hallen? Varför är handduken på bänken i badrummet? Varför står de odiskade frukostsakerna i diskhon o inte i maskinen? Hade tagit mindre än 1 minut att göra rätt från början. Nu tar det 5 att lokalisera o springa hit o dit för att fixa. Jag är lat, inte jämt men ofta, riktigt lat. Resten av min familj är inga energiknippen när det kommer till ordning heller. Åter igen, uppstyrning är på sin plats, organisering o fix. Jag har gräsmatta, källsortering o tvätt kvar på min to do list denna vecka. Jag har prioriterat annat...plugga, träna o Cityakuten. LATMASK! BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer: