22 nov. 2011

Resan

Var trött när jag körde hem.
Ett beslut togs, vet inte när egentligen men min växlingsfot slutade pedala. Gasfoten ville dock fungera. Men sen skulle jag bromsa o de ville sig inte då jag istället stängde av helljuset. Dom är ju inte ihopkopplade alls men tydligen vare så då. Detta fungerar inte alls bra i bromssyfte.
Jag skulle rätta till det hela o det gör jag genom att blinka. Men jaha? Så jag blir typ förbannad o vad gör jag då? På med vindrutetorkarna såklart. Så nu blinkar jag, vindrutan dansar mambo, det är mörkt o ingen av mina fötter tar på sig att bromsa. Då tar jag det mogna beslutet att köra in i en liten ficka, stänga av motorn o börja om.
Jag kom hem hel o ren. Inget materialistiskt eller med hjärta kom till skada.
Detta var en resa på tio minuter..... Intressant!

Inga kommentarer: