21 jan. 2012

Hur lyckas man?

Nu e jag ledig,LEDIG i ett dygn innan verkligheten drabbar mig igen. Det känns topp! Ok jag ska småplugga de ska jag men faktiskt jag är ledig med familjen. Jag kan sova till 9 o äta finfruppe o kolla på pokemon hela dan. Lär inte bli så kanske ändå men I tell ya, skönt att kunna känna så. En dag av pill i naveln coming up!
Dagens bästa måste varit damen som bad att få smaka på kaffebönorna o tugga i sig 5 st. Eller när jag låste skåpet på jobbet o inte fick upp de igen. R kom o skulle hjälpa, vi drog o slet, såg en bit av jackan som fastnat, de måste vara den som gjort att de inte går att öppna. Hon tryckte på dörren jag försökte förgäves vrida nyckeln. Paniken!!! Bilnyckel, plånis, telefon, allt var där i. Men skåpet var låst. Vi funderar, kan man haka av från gångjärnen? Ta en kofot? Vad gör man. Vi kliar oss i huvvet. Men ja, man måste ju jobba me så vi går ut i butiken. S jobbar oxå. S kan nästan alltid lösa allt. Hon tänker fort o logisk. Jag o R not so much. R har lyckats sälja tomkartonger till folk utan att reagera på vikten. Jag har stått bredvid en vara utan att hitta den. S går in, kollar på skåpet, kommer ut. "nyckeln är upp-o-ner." jag o R tittar på varann. Igen, dessa snillen som spekulerar. Hur lyckas man? Den eviga frågan.

Inga kommentarer: