11 jan. 2012

Matdags

Dagens recept....
De har jag absolut ingen aning om. Det var min tur att laga mat. Kassler med ägg o ostpanering skulle re bli. Jag har ätit de förut, sett M laga men aldrig riktigt registrerat processen. Så jag gör som jag alltid gör...jag kör på känsla o helt ärligt, jag är alltid övertygad om att jag har rätt i mina antaganden. Så när M kommer hem slänger jag ut frågan " hur länge skall dom vara i ugn o vad e temp? Jag har kört på 200 i 20 min nu." det bästa är att han sett dom i ugn o han gör som vanligt, tror att jag gjort nån annan mat o kommenterar det inte förrän...."dom ska stekas". Vid middagsserveringen påpekar jag hur lite ägget ville fastna på kasslern o än mindre osten. "mjölet du inte hade hjälper".
Jomen missförstå mig rätt....kassleromeletten var god men de va ju inte de de skulle bli.
Onsdag i stinshuset! BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer: