13 aug. 2012

Miljonlotteriet

Jag har just haft ett spännande samtal. Jag älskar dom.
Miljonlotteriet ringde upp mig. En toktrevlig säljare. Han pratade på. Sökte egentligen M. Så ville han värva mig. "Shoot"sa jag. "Kör på, gimmi your best shot". Så han gjorde de.
"Vi har värvat blablabla, samlat ihop såhär och såhär mycket till IOGTNTO".
Ja alltså, miljonlotteriet ägs ju då av dessa tjommar. Fint, bra de där med att pengarna går till bra saker. MEN..."Ehum, duuuuu" fnissar jag fram.
"jaaa??"
"Jag tycker att de är superfint att man satsar på ungdomar och hjälper till med pengar mot sprit och droger, verkligen. Tycker det är heeeelt sjukt att man gör det via spel och dobbel som faktiskt är ett av de största problemen vi har i I-samhället idag. Vad säger du?"
"ehhh, hehe, jaaaaa. Kan man inte tygla det kanske de kan vara ett problem, hehe."
"Lite då som alkohol och droger menar du då eller?"
"hehehe  *nervöst fniss* jomen ja, faktiskt".
"Du min vän, jag kommer inte köpa, bra försök men kämpa på med argumenten där och så lycka till."
"jaa tack för att du var så snäll och jag ska fundera på de där."
"gör de, nästa person kanske inte är lika kärvänlig."

O once again I scooooooore! Homerun på den va. Sjuuukt nöjd. Telefonförsäljarnas värsta fiende numero uno. That is me. And im proud.
Nu ska jag skriva ett arg inlägg om telenor istället. De ska dom ha.

Inga kommentarer: